Fredag och Söderköping

Upp tidigt i dag för att i dag har Danne & jag lånat två små killar Gustav 5 år och Kalle4 år för vi skall åka till Söderköping och äta glass. Vi hämtade dom hemma hos dom vid 9.30 så bar det av, vi åkte mot Kolmården för att ta en bilfärga från Säter till Ö-Husby den tog ca 10 min det var spännande att få stå ute på däck och titta. Där ifrån var det ca 2 mil till Söderköping och Kalle frågade i ett NÄR ÄR VI FRAMME ? och vi fick vara SNART. Så rullade vi inn i Staden och parkerade bilen för att gå mot Glasbaren det ända Kalle sa var att han ville ha en Hulken glass vad det nu är ?? nja sa jag det har dom nog inte där så vi får se vilka glassar dom har. Vi hade tur för det var ingen kö så vi fick sätta oss på en gång och killarna börja titta vilken glass dom skulle ha efter ett litet tag så var dom nöjda med sina val så var det Danne`s och min tur och sedan var det bara och vänta. Gustav beställde in en Clown glass och Kalle en glass med strössel och sega nappar ja jag tog en Pollkagris glass och Danne en med choklad glass, kolasås & banan m.m. snacka om att vi blev mätta efter dessa glassar och för 4 glassar fick vi bet 272 kr, ja dom kan ta betalt.
Sedan tittade vi när en båt skulle slussa och efter det ville dom gå till en leksaksaffär för att se om det fanns något dom kunde köpa för deras pengar ( hela 23 kr), det fanns förstås inget dom kunde köpa men jag köpte såpbubblor som dom ville ha. Kalle är en kille som kan prata men har svårt med sk-ord ,så Danne & jag hade lite svårt att förstå honom när han sa- När jag blir stor skall jag ha hägg.....va!! nu förstår vi inte ? men han menade SKÄGG vi smålog i det tysta. Gustav är en tystare kille sa inte lika mycket. Sen mot bilen vi gick  för då ville dom till Farmor & Farfar. Gustav somnade men Kalle satt och titta i en leksakskatalog och sa för varje sida han vände sa han -Danne titta häääär dååå denna vill ja ha.... Vi lämna dom hos deras Farmor & Farfar som bor i Valla , så efter det blev det Malmköping och handla Pizza med oss hem, efter pizzan var det bara för mig att packa bilen för morgon då det är bagage loppis i Malmköping. Nu sitter vi och degar i soffan vi tittar på varandra och säger fasiken vad trötta vi är ändå har vi inte gjort så fasligt mycke, Danne säger - är det så här att ha barnbarn ??
Vi hade en rolig dag..
God natt på er .


 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0