Oj vilken helg.........

Hej på er , ja denna helg har varit full rulle från Fredag eftermiddag till Lördagsnatt så vi är lite slitna och sitter och slappar i soffan. Ja denna helg var det Bröllop i Stockholm våra vänner Micke & Anneli skulle slå sinna påsar ihop och vi skulle vara Bröllops vitnen och Carolina var den som skulle fota. Dom plus Danne kom och hämtade mig på jobbet vid 15.30 för att fara upp till stora staden. Vi skulle bo på Scandic Hotell Hasselbacken så det var helt perfekt, rummen var bra man sov gott i sängarna. Dom hade beställt bord på en Italiens Restaurang på Tyskabrinken till kl:19.00 så när den tiden var inne så var vi där, mycket bra mat och sedan gav vi oss av mot Djurgårds Färgan för att möta upp Svärsonen Fabian för att åka till Grönan och träffa Sophia. Hon hade fribiljetter in och gratis biljetter till olika åk. Så det första hon ville åka var Insane men ingen ville åka med henne så pappa fick ställa upp :) Han sa alldrig mer, vi var trötta så när klockan var 22.30 gick vi till hotellet för att sova det är ju Bröllopsdag i morgon..

Lördag och Bröllopsdag.
Vaknade av att det regnar och tänkte Nej det får inte vara sant för vi skall ju vara ute
Vi var uppe vid kl: 9 för att äta frukost, satt ett tag hade ju inte så bråttom vi skall ut och titta efter ett plats där dom ville bli vigda. Vi ringde Carro som fick åka och handla brudbukett & hårnålar, vi tog bilen och åkte mot Rosendals Trädgård och det regna men dom hade lovat att vid 14-tiden skulle det klarna upp och solen skulle komma så vi höll tummarna.
Dom hittade en vigsel plats på Rosendals Slott för vilken trädgård dom hade. Tillbaka till Hotellet och klockan tickade på, upp och göra i ordning brudparet och oss. Micke gick igenom kamerna till Carro för hon skall fota hela dagen & kvällen,
Vid klockan 15.00 så kom Vigsel förättaren till hotellet och vi tog en Taxi till vigsel platsen. Efter vigseln drack vi Chapel Hill magnum så vi var nog där i ca 40-50 min men vigseln var över på 3 min. Carro fota så dom bilderna har jag inte utan jag tog lite med min mobil. Sedan tillbaka till Hotellet för att ta oss något annat att dricka , jag hade kläckt idèn att dom två skulle åka Bergodalbanana med bröllopskläderna för att bli fotade och att dom kunde ha det som Bröllopskort och det var själv klart tyckte dom, så iväg till Grönan och iväg till Bergodalbanana och åka . Sedan hem för kl:20 hade vi bokat bort på Rolfs KÖK, maten var mycket god och vid ca 22.30 kom Sophia & Fabian och vi avslutade dagen på Grill med en massa goda drinkar. Och även Orup avslutade sin kväll där ........

Söndag & Trötta

Sov till nio i dag är super trött ner och åt frukost vid 10-tiden och gud så gott det smaka med kaffe & smörgås för att sedan gå upp och packa skall vara ute från Hotellet till klockan 12.00, men vi passade på att vara lite kulturella för vi gick på Wasamuseet, ja där har jag inte varit sedan jag gick i 5:an. Vi åkte hem vid 14.00 & vi är super trötta så det blir nog en tidig kväll.
Här kommer det lite bilder från helgen.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0