Allhelgonahelgen och tända ljus

Vaknade tidigt kan inte sova för jag somnade redan vid 21-tiden i går fast det var Fredag var så trött. Sedan vi gick över till vintertid så vaknar jag tidigt det är som om kroppen säger till att nu har jag sovit klart helt otroligt.
I gick upp satte på kaffe hurran och plockade lite medans Danne & Nova sover vidare, i dag skall vi börja med våra fönster skall byta ut alla i huset så vi behåller värmen inne. Våra fönster som sitter i nu är bara 2 glas och vi skall ha 3 glas, vi beställde dom i Juni och fick dom nu 4 månader senare det har varit ett krångel med leverantören och det är inte häller klokt. I dag kommer även Svärmor och skall sova över skall bli roligt för det är ett tag sedan vi träffades. I dag är ju en dag då man skall besöka sina nära & kära som har gått bort och tända ljus på gravarna så jag skall åka in på Dunkers kyrka och tända ljus för Pappa, Svärfar, Mormor & Morfar.
I veckan har det inte hänt något speciellt utan man har jobbat & sovit & ätit sedan sovit & jobbat.
Ute är det frost och vi har 0.3 på termometen & inne sprakar brasan i morgon blir det  att byta till vinterdäck i morgon. Nu saknar jag bara att få ha mina ungar här men får väll åka till dom efter jobbet och sova över så jag får gosa med dom. Länge sedan jag träffade plast barnbarnet också men snart så är det 1 års kalas så jag måte titta efter pressent , har visserligen en redan men det räcker inte.

Ha en trevlig Allhelognahelg  på er.














Denna bild är så härlig tycker jag ....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0