Utan dator i 3 dagar :(

Ja tänk vad handikappad man är utan dator, jag har nu äntligen fått ordning på nätverket igen som har legat nere och jag kan säga att det är inte roligt med tanke på att jag bor ute på landet. Ja vad har då hänt under dessa dagar då ? här skall jag försöka skriva vad jag har gjort.

Tisdag kanon väder så jag packade korgen med lite godsaker och kaffe gick ner till sandstranden och låg där från kl:11.00 till 16.00 och jag badade minst 5 ggr, det var 24 grader så det var så skönt och det är tidigt att bada redan i Juni när det gäller mig brukar bada så där i mitten av Juli. När jag berättade för Sophia att jag hade badat så sa hon MAMMA är du sjuk men jag sa som Gunilla(grannen) sa Nina börjar bli gammal och klok !!!! Eftersom vi inte hade dator eller TV:e igång så blev det att läsa min bok(Diplomat dottern) och vi satt ute ända till kl:21.30 och det var över 25 grader så det blev en svettig natt. Grannen`s barnbarn var nere Agust & Emil som var som fiskar i vattnet hela dagen.

Onsdag vaknade vid 07.30 och tempen stog redan på över 20 grader men jag tog i allafall en promenad på 30 min det var skönt, när jag kom hem blev det frukost med ny plockade smultron med fil, kaffe, jucie & en smörgås ute på verandan. I dag var jag nere och tog ett par dopp i sjön lika varmt i dag men låg inte kvar där nere utan var hemma och fixade det var svalare inne men sedan blev det skuggan med boken. På  kvällen var jag på  Friskis & Svettis nere på campingen det var jobbigt eftersom solen sken hela tiden så det bara rann svett om en.

Torsdag ännu en varm dag och upp och tog min promenad på 30 min hem duscha och åt frukost vädet på morgonen var inte så bra och det var bra för jag skulle handla i Strängnäs.  Men jag var tvungen att gå ner till sjön i allafall när jag kom hem för det var så varmt. Kvällen blev åter lugn så jag  läste klart boken .

Fredag lite sämre väder men kvaft var uppe redan kl:06.30 skall lämna bilen på verkstan kl:07.00, efter som bilen skulle vara klar till nio så gick jag till Lindblom`s och väntade snackade lite skit och drack kaffe och vid nio gick jag för att hämta bilen så nu är man 4000:- fattigare. Hem slappa och åt frukost, fixade med grönsakslander och nu är räddisorna snart klara för att ätas och ärtorna är på gång. Det kom ytterst lite regn det var knappt man blev blöt men det oskade, när Danne kom hem runt 14.30 och det blev en klarblå himmel med en strålande sol så det blev varmt igen. Åkte till Malköping för att äta middag på Campingen och med oss var Anneli, Micke & deras två pojkar Kalle & Gustav, det blev en trevlig kväll för efter maten  gick vi hem till dom och klockan var 00.00 när vi kom hem, Danne gick och la sig men jag blev uppe vid datorn & TV:en.
Ja så såg mina 3 dagar ut .




Ja nu är det ute gympa hela Juli.......




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0