Jag ser det snöar det var väll roligt hurra.....

Hej på er alla , ja nu är det inte många dagar kvar till Julafton. Våran Jul ser lite annorlunda ut i år än vad det brukar och det beror på att våran yngsta dotter befinner sig på andra sidan jordklotet med sin pojkvänn plus familj och kommer fira jul där. Det är lite jobbigt för mig eftersom jag är en "curlingmor" och vill ha alla mina kära runt mig en helg som Julen är. Men måste klippa navelsträngen och det är bara att acceptera att barnen börjar bilda egna traditioner. Men våran älsta dotter kommer hit som tur är så jag får rå om henne ordentligt så även svärmor med man så vi kommer att få en bra jul i allafall. I Fredags kom jag inte till jobbet och det berodde inte på snön utan att ena vindrutetorkaren gick sönder och man har ju inga extra hemma så det var bara att vänta till kl:7 för att ringa Johan på verkstan och höra om han hade några hemma men icke då utan han fick beställa och jag får vänta till 12.00. Vid 12.00 åkte jag till verkstan och fick nya och sedan iväg och handla.
Lördagen gick vi upp tidigt eftersom vi skulle till Äppelviken och hjälpa till på Konditoriet och det var otroligt va mycket folk som kom i dag och det är roligt. Danne fick det stora äran att göra smörgåsar som folk beställde jag var lite över allt och hjälpte till även Jossan`s mamma Anita var där så från 10.00 till 16.00 var det full rulle hela tiden. Jösses vad det går bra för dom bra dags kassor hela veckan så vi håller tummarna att det skall forsätta så.
I dag Söndag är det slappar dag men vi har gjort lite nytta , Danne har varit ute och skottat snö och jag har julstädat och hängt upp röda gardiner i sovrummet ( ja Sophia det är dina röda gardiner jag har tagit ). Vi kommer inte att göra så mycket mer är trött efter går dagen. Jobbar 2 dagar till sedan ledig ett par dagar.
Önskar er alla en rigtig trevlig helg.








Kommentarer
Postat av: sophia

GUD va mycket snö ni har mamma! Det är typiskt att de ska va så mycket snö bara för att jag inte firrar jul hemma i år :(



PAPPA vad är det för lyx du har gjort till Nova där vid fönstret så hon kan ligga och kolla ut. Bortskämd katt!

<3 puss på er

2009-12-23 @ 09:00:29
URL: http://sophiabjorklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0