Lördag :) och en massa altaner.......

I dag var jag trött när jag vakna vid nio tiden eftersom jag la mig runt 02.30 i går eller tidigt i morse, men upp i allafall och gjorde frukost åt gubben och mig. Sedan blev det melodikrysset som vanligt på lördagar, det är bra att hålla hjärnan i gång och skönt med att få slappa till klockan 11.00 det är väll många som kanske tycker att man är gammal om man lyssnar på det men skit samma vi gör det i allafall. I dag gjorde Danne klart sitt jobb och jag åkte och handlade sedan hem och fika på verandan i värmen, sedan så skulle vi göra dagen`s goda gärning som var att hjälpa Ingegerd som är över 80 år med att klippa gräset och jag rensa ogräs. Efter det blev det kaffe & kaka på hennes altan och hon var så glad över att vi ville hjälpa henne för hon orkar inte klippa längre. Senare vid en fem tiden så blev det ett glas vin nere hos grannen på deras altan så i dag har vi suttit på 3 olika altaner... Sitter nu inne och slappar i soffan och är ganska trötta så man kommer väll somna ovaggade. Pratat med tjejerna och hört oss för vad dom har gjort i dag och i Stockholm har det ösregnat medans här har det varit sol, varmt och lite moln.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0