trött söndag......

Ja då var det Söndag igen och det betyder SLAPPA.......

Fredag vaknade i skaplig tid åt frukost och sedan så börja Danne grund måla staketet och Carro & jag  åkte in till Malköping för att handla sedan hem för vi skulle få besök från Stockholm. Kl 14.30 kom Jenny & Mats på besök det var roligt att dom äntligen förbi , för Mats var det 1:a gången och sist Jenny var här var 4 år sedan.  Ja det är inte klokt var tiden går fort vi har ju redan bott här i 2 år, vi drack kaffe & åt kaffe bröd och snacka. Sedan dom hade åkt så for vi in till Marknade och det var skönt att gå denna dag för det var inte så mycket folk ännu.

Lördag: som vanligt frukost vid 09.30 och sedan Melodikrysset till 11.00 gick bra i dag klarade hela utan problem. Slappade fram till 13-tiden då vi började göra i ordning oss för att åka in till Marknaden för att träffa Johan, Kristin och deras 2 barn Irma & Doglas. Ja nu var det full rulle med folk, vädret var skapligt det kom lite regn med det var inte så mycket och vi åkte karuseller och spelade på choklad hjulet. Vid 17-tiden kom Anneli & Micke hem vi hade gått dit för att göra sällskap till Campingen för att äta. Vi gick hem till dom en sväng för att dricka lite (inte jag för jag var chaufför i kväll), Carro & Jag åkte strax före 21.00 till Julita (vid Katrineholm) för att hämta Petter som jobbar på Julita Wärdshus då han gick av sitt pass ca.22.40, men så fint det var där jag rekoenderar er att åka dit och äta. Medan vi väntade fick vi kaffe och en himelsk efterätt. Sedan bar det av till Malmköping för att möta upp Danne , Anneli & Micke dom satt på oizzerian och åt pizza & drack öl. Vi var hemma vid två tiden.

Söndag: Oj det blec sent i går somnade inte förrän vid 03.00 så klockan var 10.00 när jag klev upp, dom andra kom upp efter ett tag alla var vi trötta så det blev att slappai soffan och klockan blev närmre två då jag, Carro & Petter åkte in till marknaden för sista gången detta år. Vi gick runt lite men det var så mycket folk så vi åkte hem . Hem och hade en slappar söndag. Sitter och tittar på tv:e och Carro & Petter är nere vid sjön . Jag har börjat att snida nya planer på vad jag skall syssel sätta mig med i vinter men det berättar jag om senare.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0