3 dagar på en gång

Fredagen började kl: 07.00 med att det redan var varmt så sommar har nog kommit nu, klockan 11.30 skall jag hämta Sophia & Suzanne i Strängnäs för dom kommer med tåget från Stockholm. Det är nu 1 år sedan Suzanne var ute hos oss efterson hon bor & pluggar i USA så i dag skall det slappas efterson alla andra kommer i morgon för att överaska Sophia. Danne satt in våran nya ytterdörr och det blev så bra. Vi åt middag uppe på altanen och det blev en lugn och skön Fredag.



Då var Lördagen här vi vaknade vid klockan 09.00 och jag gjorde frukost och sedan var det solen som gällde för damerna och Danne hade möte så jag & Suzanne lyssna på melodikrysset och det gick kanon bra. När klockan var 11.30 så kom dom och Sophia såg ut som ett fråge tecken för kvällen innan hade Fabian sakt att han ev inte kunde komma och jag hade ljugit för henne om allt möjligt för att hon inte skulle misstänka något. Dom som kom var Fabian(Sophia`s pojkvän) Jeppe ,Lotta ( kompisar) Kusin Jenny & Lilla goa Lèon och Sophia blev lite snopen när hon såg dom andra och Stora syster Carolina hämtade vi senare på stationen i Strängnäs. Vi spelade kubb, forboll, kortspel och Yatzy och dom badade med tanke på att det var 30 grader varmt, lilla Lèon var helt otrolig social han var glad hela tiden inga sura miner under hela helgen , han sov, åt och skratta och hade det bra. På Söndagen blev man väckt av en liten kille som inte ville sova vid klockan 06.00 men åt välling och vid 07.00 tog jag hand om honom så mamma Jenny fick sova till en klockan 09.00, vi satt i soffan och gossa ett tag och sedan låg han på filten, kav honom en tom äggkartong som han tyckte var mycket rolig. Alla började vakna till liv gänget nere i gäststugan kom upp och vi lagade frukost som vi åt uppe på altanen under parasollet för solen hade redan varmt upp till en ca så där 23 grader och klockan var inte mer än tio. I dag skall det slappas, badas och solas, alla utom jag, Danne, Jenny & Lèon gick ner vi var kvar upp gav Lèon mat sedan ner i vagnen där denna lilla killa slockna och han var nog så trött så han sov i 3 timmar och vaknade sedan pigg och glad men svettig så vi sprutade honom lite med vattenslangen som legat i solen så det var inte kallt vatten men gud vad han tyckte om det, sedan fick han ligga naken på min lila gympa matta och finns det något goare en ett naket litet barn med sina knubbiga ben och den lilla sjärten och när man är 7 månader och är naken så kan man kissa när man vill och det gjorde han vill jag lova. det blev även i dag pastasallad till lunch och alla verkade ha haft en skön helg alla var vi trötta men vad gör det när man få ha alla goa glada människor runt om kring sig. Ja jag kan ju säga att efter dom hade åkt hem så hamnade Danne framför TV:en och fotboll själv la jag mig i vilstolen med min bok "Diplomatdottern" och han ett par rader innan jag somna. Kan inte med ord säga vad jag är glad att dessa härliga ungdomarfinns i våra liv. Här kommer det lite härliga bilder från helgen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0