Arg på arbetsförmedlingen....

Ja man kan ju undra om sommaren är över nu ? för det är kalla vindar och det regnar. I går hände det inte så mycket var på ett dårligt humör efter ett samtal ang kursen jag vill gå , jag menar varför säger arbetsförmedlingen först -att om ni hittar en kurs ni vill gå så får ni det men nu tvekar dom. Det är ju så att dom har fått bidrag från regeringen till att arbetslösa skall kunna få gå kurs för att få en utbildning,  men nu känns det som att arbetsförmedlingen vill se att vi alla skall gå sysslo lösa och det gör mig så fy......ad. Jag har nu tyvärr varit arbetslös i 6 månader och jag vet inte hur många jobb jag har sökt men det är många,VILL INTE VARA ARBETSLÖS LÄNGRE. Människor som jag har mött på dessa 5 veckor har pratat till mig som om jag alldrig har jobbat och behandlar mig som om jag vore en  idiot. Vill bara tala om att jag har jobbat sedan jag var 16 åroch jag är nu 49 år så jag har lång arbetserfarenhet och vill ha ett jobb. Det senaste jobbet jag sökte  var frukostvärdinna på Yxtaholms Slott och det mailade jag i väg i Måndags. Så nu har jag skrivit av mig min ilska, men i går åkte jag hem och baka lite kakor och slappade resten av dagen och kvällen. I dag var vi klara kl:14.00 så jag åkte hem tog en fika med grannarna och rensa ogräs. Resten av kvällen kommer jag till bringa i soffan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0