090520

Godmorgon.......

Vaknade upp att solen lyser igenom gardinerna min första tanke är -att i dag kanske det blir en varm & solig dag.
men har inte kollat av vädret på tv:en ännu så man kan ju alltid hoppas att det blir så denna halva dag .Ja det hade varit det om jag nu hade jobbat men tyvärr så blev jag uppsagt på grund av arbetsbrist i Nov-08.Ja det var inte roligt med tanke på att man har jobbat sedan 16 år.Jag viste inte riktigthur jag skulle gå till väga men det löste sig,det har varit lite jobbigt att vara arbetslös under vintern med tanke på att vi bor i ett fritidshus område som heter Strömshammaroch här finns det inga affärer att gå i .Men som tur är att jag har bilen och den har tagit mig snart runt hela Mälardalen och Eskilstuna ligger bara 40 min och där finns det skyltfönster att titta i. Men nu sedan 3 veckor tillbaka så går jag en 5 veckors kurs som Kundskaps kompaniet håller i.Vi är väll ca 15 st i gruppen och vi åker ut på olika arbets.platser för studiebesök men det känns lite hopplöst med tanke på att ingen behöver folk för det är anställnings stop.Så i dag mina vänner så skall vi besöka en Kakfabrik i Malmköping så får vi se hur det är.
Frukosten bestog av Kaffe,äggsmörgås & hemma gjord smoothie.Nä nu är det dags att göra sig i ordning så jag önskar er en trevlig dag.

Hoppas solen lyser hela dagen........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0