VA FASEN ÄR STOP KNAPPEN....


Hej igen, ja då var nästan denna Måndagen till ända och vad har då den givit mig i dag ?
Ja som jag skrev i morse så var det 2 studiebesök ett på Mälardalens Högskola & ett Tryckeri och kan ju säga att det var helt onödigt .Första besöket blev på Högskolan och damen som skulle ta hand om oss pratade i 2 timmar och hon blev alldrig tyst och pratade till oss som vi var 14 år.Men då skall ni veta att alla i gruppen är mellan 25-50 år.Ja vi alla börja skruva på oss och undra VA FASEN ÄR STOP KNAPPEN. Jag
förstår inte varför man skall gå denna kurs(genom arbets förmedlingen) har nu gått i 4 veckor och det ända vi gör är att åka rund som skolungdomar och besöka olika företag det kan ju kanske vara intressant men tyvärr så ger det ingenting. Jag som trodde att detta skulle kanske bidra till ett jobb (för det sa dom första dagen) men alla 13 olika företag som vi har besökt har redan ordnat sem.vikarie eller har annställning stopp.Men det skall väll se bra ut i statestiken på arb.förmedlingen i Flen att 15 st är på "kurs" så syns vi inte i Statestiken över arbetslösa.
Men för att muntra upp mig efter besöken så åkte jag till växtriket och köpte lite nya blommor till växthuset.
Kom hem vid 15-tiden och vilket väder det har varit i dag ,planderade om blommorna i nya krukor . Nu sitter vi och tittar på CSI och det blir väll sängen sedan.Och i morgon är en ny dag.

Mina grönsaksodlingar(tomater,paprikor & chili)

En del av mina pelagoner.

Potatis (hoppas att det blir några till Midsommar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0