LOPPIS I DAG .....

I dag var man nog uppe före Tuppen (kändes så i alla fall) klockan ringde 06.30 så man hoppa ur sängen. Började dagen med att koka kaffe för i dag skall jag åka och sälja saker på LOPPIS det skall bli roligt,och det är mycket som jag skulle ha med mig men som tur var så packade jag bilen i går. Nu var det bara vädret som också skulle vara på min sida inget regn tack och inget regn kom.Loppisen började 10 och håller på till 14.00 kom dit strax efter nio och det var redan en massa bilar där. Fick en bra plats och börja plocka upp bord,klädställningen och alla prylar och jag hoppades att få något sålt i dag. Vet inte vad det är med folk när dom går på loppis? vist skall man pruta men någon skam har man väll i kroppen! Nu var det så att jag hade väldigt låga priser för jag har lärt mig genom dom här 2 åren att man skall inte ha så höga priser för då säljer man inte lika bra.Men tänk att man bara kan komma på tanken att pruta på en sak som kostar
5:- det är löjligt. Jaja man får stå ut med många konstiga typer men  också många  roliga  människor.
Ja just det skall väll säga att jag sålde rätt bra så vi får se vad det blev i vinst.
Så var dagen slut bara att åka hem och packa ut allt i bilen för att sedan ställa i förrådet till nästa gång,räknade vad vinsten blev och kan tala om att den blev +970 kronor JIPPI va roligt.Och till middag grillat och det finns inget godare änn det  till efterätt hade jag köpt  jordgubbar på torget dom vad goda fast fick ta socker på .Nä nu  är det dags att krypa ner i sängen och krama kudden och sova.Här är mitt bord jag stog vid.


Men innan jag stänger ner måste jag bara få tala om att jag har den underbaraste man i hela världen.Tänk att jag är lika kär i Danne i dag som 1975 det var det året vi blev tillsammans,tänk nästa år firar vi 35 år,(ja jag var 14 år & Danne 15 år) Tänk att få ha en egen snickare och det har jag och han är duktigare en Martin Timmel . I dag blev Danne klar med altanen kommer att lägga ut bilder både på huset & altanen.
 Mannen i mitt liv och min snickare <3  Vårat kök (vi har gjort allt själva)

 Del av storarummet

 

 Nu är verandan klar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0